مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

گیربکس تویوتا

  

 

جعبه دنده ی  اتوماتیک تویوتا: 

 

 تعداد دندانه ی مجموعه های خورشیدی:

 

 

محاسبه نسبت دور در دنده یک(L1,D1 ):   1:0.426

NC2=0    ثابت

تعداد دور ورودی=1=n(R1)

=Xدور خروجی =n(R2)=n(C1)

n(s1)=n(s2)

(ZR1+ZS1)NC1=ZS1.NS1+ZR1.NR1

(71+29)X=29.NS1+71

29.NS1+71-110X=0

(ZR2+ZS2)NC2=ZS2.NS2+ZR2.NR2

(62+27).0=27NS1 +62.X

27NS1 +62.X=0                            x=0.426  ,   n(s1)=n(s2)=-0.978

      در اینجا افزایش گشتاور به مقدار 2.34 و کاهش دور به مقدار x=0.426   داریم.

 

:چون مجموعه اول فعال است کافی است نسبت دنده محرک به متحرک را بنویسیم.

 

X=NR1/ZC1=0.71           1:0.71

نسبت دور  در دنده سه: یک به یک است و مجموعه ها کوپلینگ کار میکنند. 1:1

  نسبت دور در دنده چهار :دو مجموعه ی اول حالت کوپلینگ دارند و مجموعه ی سوم فعال است.

X=ZC3/ZR3=1.41        1:1.41

نسبت دور در دنده عقب:

در این دنده مجموعه ی دوم فعال است. خورشیدی محرک و رینگی متحرک . قفسه ثابت است.    

 X=27/65=0.435  

   

 

S1=29                   S2=27                   S3=27

C1=110                 C2=89                   C3=92        

R1=71                   R2=62                   R3=65

مسیر دنده ها  

نظرات 3 + ارسال نظر
نیما وثوقنیا 1385/05/01 ساعت 09:10

لطفا جامع تر شود

سلام
مچکرم از نظر شما
اگر کمک کنید مطمئنا کامل تر خواهد شد

نیما 1385/05/04 ساعت 10:05

بهتر است نقشه هارنگی شود

عباس عباس بیگی 1387/05/21 ساعت 01:16

سلام
با تشکر از زحمات شما
نسبت دنده در D2 آن گونه که در فرمول آمده به دست نمی آید.

نمی دونم شاید ؟ باید چک کنم ممنون از اینکه با دقت مطلب را خوندید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد