X
تبلیغات
رایتل

مکانیک خودرو
 
تشریح سیستم های مختلف خودرو

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ 1385/05/06 توسط ابراهیم

 

 

 

پمپ های هیدرولیکی : (hydraulic pump)   دستگاهی است که برای اعمال نیرو به روغن به کار میرود. از جمله پمپ های هیددرولیکی متداول میتوان به پمپ های دنده ای و پمپ های پره ای اشاره کرد.

پمپ گیربکس اتوماتیک

عملکرد پمپ های دوار پره ای:(rotary pumps)

پمپ های دوار دارای دو عضو داخلی و خارجی دایره ای هستند که هم مرکز نیستند.در نقطه ای فاصله ای بین انها وجود ندارد و در نقطه ی دیگر فاصله ی بین انها ماکزیمم میشود .

تمام پمپ ها از یک قاعده ی کلی پیروی میکنند.بدین ترتیب که بر اثر گردش پمپ محفظه  ی ورودی انبساط مییابد و کمبود فشار باعث میگرددکه روغن وارد پمپ گردد.روغن با گذراندن یک دور منقبض شده و از پمپ خارج میشود. البته در پمپ های پره ای که عضو خارجی ان بیضی و پمپ دارای دو ورودی و دو خروجی است ، عمل پمپ کردن در یک نیم دور انجام میشود. 

پمپ هیدرولیک

 

 

عملکرد پمپ های دوار دنده داخلی (internal gear pump)

پمپ های دنده داخلی دارای دو عضو داخلی و خارجی دایره ای هستند که هم مرکز نیستند.در نقطه ای فاصله ای بین انها وجود ندارد و در نقطه ی دیگر فاصله ی بین انها ماکزیمم میشود ومقسم هلالی شکل فاصله ی بین انها را پر میکند. بر اثر گردش پمپ محفظه  ی ورودی انبساط مییابد و کمبود فشار باعث میگرددکه روغن وارد پمپ گردد.روغن با گذراندن یک دور منقبض شده و از پمپ خارج میشود.

 

 

 

 


پمپ پره ای دوو

 

در این نوع پمپ روتور داخلی مستقیما به فلایویل متصل است.پره ها به وسیله واشر

 و نیروی گریز از مرکز پمپ روغن را انجام می دهند

در این نوع پمپ روتور خارجی حالتی دارد که کار سوپاپ کنترل فشار را انجام می دهد

در فشار زیاد نیروی روغن بر نیروی فنر غلبه کرده و فشار از یک حد معین بالاتر نمی رود.

 

  

 

 

 

پمپ دنده ای





 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک