مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

سیستم یونیت انژکتور

  

سیستم یونیت انژکتور(ترجمه سید حسین حسینی) 

سیستم یونیت انژکتور یک سیستم برای پاشش مستقیم دیزل است. این تکنولوژی همچنین به عنوان سیستم نازل-پمپ شناخته شده است. درسال 1994 بوش اولین یونیت انژکتور را برای خودروهای تجاری تولید کرد. اجزای تشکیل دهنده ان شامل پمپ انژکتور و نازل انژکتور در یک دستگاه می باشد.  

 

 

سیستم یونیت انژکتور دیزل

سیستم یونیت انژکتور دیزل (unit injector system UIS) 

بوش سیستم یونین انژکتورهای منحصر به فردی را را در خودروهای سنگین و نیمه سنگین گسترش می دهد که بازده هر سیلندر بیش از 80 کیلو وات است و تعداد سیلندرهای ان تا 8 سیلندر می رسد. اگر دو کنترل یونیت به کار برده شود این تکنولوژی می تواند برای خودروهای تا 16 سیلندر نیز کاربرد داشته باشد.

  

کارکرد سیستم یونیت انژکتور:  

کارکرد سیستم سوخت رسانی دیزل

 

در سیستم یونیت انژکتور ، برای هر سیلندر یک یونیت انژکتور جداگانه به طور مستقیم در سیلندر قرار می گیرد. میل بادامک موتور فشار مکانیکی لازم را تولید می کند. میل بادامک توسط تاپیت یا اهرم الاکلنگی یک پیستون کوچگ درون یونیت انژکتور را حرکت می دهد. بادامک طوری شکل داده شده که فشار بالا را به طور سریع در زیر پلانجر تولید می کند.

یک شیر برقی با سرعت تعویض بالا شروع و پایان پاشش را مشخص می کند در حالینکه مدت زمان تغذیه را مدت زمان پاشش مشخص می کند. یکی شدن در سرسیلندر ، نیاز به خط های فشار قوی را که در پمپ های توزیع کننده لازم بود از بین می برد. 

 

یونیت انژکتور VWTDI 2004-2006

خودروهای فروخته شده در سال های 2004 تا 2006 در امریکای شمالی یک موتور با پمپ انژکتور دارند.شکل زیر ساختار یک پمپ انژکتور را نشان می دهد که حرکت ان توسط میل بادامک در سرسیلندر و کنترل پاشش توسط سولنوئید از بارزترین تغییرات ان نسبت به انژکتورهای پیشین است.  

 

سیستم یونیت انژکتور دیزل در ولکس واگن توربو شارژ دار 

شکل شماتیک یونیت انژکتور به کار رفته در ولکس واگن توربو شارژ   

 

 

 

یونیت انژکتور موتور دیزل 

نمای  یونیت انژکتور موتور دیزل ولکس واگن  

 

ترجمه از سایت بوش و ولکس واگن 

منبع   

 

 برچسب ها: سیستم های مدرن انژکتوری دیزل ، یونیت انژکتور ، سیستم سوخت رسانی دیزل

نظرات 3 + ارسال نظر
حامد 1390/11/13 ساعت 19:58

بسیار مفید بود ممنون.

میلاد 1391/01/14 ساعت 23:48

سلام وبلاگتون عالیه. فقط تو رو خدا در مورد یونیت انژکتور هم بزارید تا بتونم از مطالب استفاده کنم

ممنون از وبلاگ خوبتون ..
پیشنهاد میکنم سری به وبلاگ ما که ارتباط با تعمیر خودرو و .. است بزنید امید وارم مورد پسند شما باشد..
http://tamirmashin.parsiblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد