مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

شروعی دوباره

سلام خیلی وقت بود که به این وبلاگم سر نزده بودم .  اما همچنان می بینم که وبلاگ سرپا مونده و خوشحالم که مطالب برای شما مفید بوده. 

در حال حاضر دارم روی سایت  نوین بخار کار می کنم  و مقاله هایی درباره دیگ بخار و تاسیسات در این سایت قرار میدم. 

اما همچنان به زمینه خودرو علاقمندم و قصد دارم سایت تخصصی در این مورد راه اندازی کنم.  

کسانی که علاقمند به تولید محتوای خودرو هستند (ترجمه تحقیق و ..) و کسانی که در این زمینه به صورت عملی کار می کنند دعوت می کنم که مشخصات خودشون رو در نظرات (عمومی یا خصوصی  ) درج کنند . تا بتونم در اینده نزدیک با شما لینک شده و همکاری داشته باشیم. 

https://novinbokhar.org


ادرس جیمیل من برای تماس : shz.hossein


سوپاپ کنترل تهویه کارتر


سوپاپ   pcv  معمولا از یک پلانجر و یک فنر تشکیل شده که با خلا مانیفولد و فشار فنر ، جریان را کنترل می کند .سوپاپ pcv  در شکل نشان داده شده مربوط به موتور دیزل توربوشارژ میتسوبیشی  می باشد  و شامل دو فنر و یک پلانجر می باشد.



ادامه مطلب ...

سیستم تهویه محفظه کارتر pcv) ):

سیستم تهویه محفظه کارتر pcv) ): 



سیستم pcv ، سیستم ساده ای است که نیازی به کامپیوتر ندارد و درخودروهای کاربراتوری و قبل از ایجاد قوانین سختگیرانه الایندگی ، در خودروها کاربرد داشته.  در مرحله تراکم ، گازهای نسوخته ای از رینگ های پیستون به محفظه لنگ و کارتر وارد می شود که باعث آلودگی روغن موتور، افزایش فشار محفظه و افزایش الاینده هایی نظیر هیدورکربن  می گردد. سیستم تهویه pcv  الودگی و فشار در محفظه را از بین می برد. هوای تازه از فیلتر وارد محفظه شده ، با گازهای نسوخته مخلوط می گردد . با خلا مانیفولد وردی مکیده می شود ، از سوپاپ pcv  عبور کرده و وارد موتور می شود.


منبع: تویوتا تکنیک