مقدمه (ترجمه از سید حسین حسینی)
![]()
یک نمونه خودروی چهار چرخ رانش
همه ی مدل های Mitsubishi 3000GT و Dodge Stealth R/T Twin Turbo دارای سیستم یکپارچه رانش ( همه ی چرخها محرک AWL) تمام وقت هستند که تقسیم نیروی محرک(گشتاور) بین چرخهای جلو و چرخهای عقب را بهبود می بخشد.
ترکیب شده ی دیفرانسیل و واحد کوپلینگ روغنی(CD/VCU) داخل جعبه دنده دستی دیفرانسیل سر خود (transaxle) گشتاور موتور را مساوی و به طور هموار بین دیفرانسیل جلو و جعبه دنده کمک تقسیم میکند. سه قطعه میل گاردان و چهار مفصل لولایی گشتاور را از جعبه دنده کمک به دیفرانسیل محدود کننده ی لغزش انتقال میدهد. داخل دیفرانسیل عقب یک واحد کوپلینگ هیدرولیکی دیگری قرار دارد که به عنوان عامل محدود کننده عمل میکند برای اینکه گشتاور به طور مساوی بین محورهای عقب تقسیم شود.دیفرانسیل مرکزی شامل یک دنده پنیون و دنده پلوس نوع روباز(بدون محدود کننده) است جایی که گشتاور بیشینه به میله محرک با بار سبک تر (چرخش سریعتر )انتقال داده میشود.
شماتیک خودرو چهار چرخ رانش میتسوبیشی
مخفف ها
all-wheel-drive (AWD
center differential/viscous coupling unit (CD/VCU)