مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

مکانیک خودرو

تشریح سیستم های مختلف خودرو

تسریع احتراق به وسیله های پیستون های شعاعی در موتورهای دیزل

 

مقاله ی pdf تسریع احتراق به وسیله ی پیستون های شعاعی    

 

چکیده : در این مقاله  ، حرکت هوا، سوخت و گازهای خروجی در داخل سیلندر و در طی مرحله تراکم، احتراق و قدرت را که در یک چرخه رخ می دهد، بررسی شده است. وجود این حرکت ها، برای سرعت بخشیدن به تبخیر سوخت، بهبود بخشیدن به اختلاط هوا و سوخت، و افزایش بازده و سرعت احتراق، مهم است.  

 دانلود مقاله شکل پیستون های دیزل 

 علاوه بر آشفتگی مطلوب و معمول، حرکت  دورانی دیگری بنام چرخش نیز در ورود مخلوط هوا و سوخت تولید می شود. در انتهای مرحله تراکم، دو حرکت و جریان جرمی ایجاد می گردد، حرکت شعاعی مخلوط هوا و سوخت به سمت مرکز محفظه احتراق و غلتش مخلوط هوا و سوخت. حرکت اول، حرکتی شعاعی به سمت خط مرکز سیلندر است، در حالیکه حرکت دوم، حرکتی دورانی حول محوری محیطی می باشد. جریانی مطلوب است که تلفات حرارتی زیادی نداشته باشد و بتواند احتراق را سرعت ببخشد. این مقاله جریان های داخل سیلندر و تاثیر پیستون ها بر این جریان ها را در موتور دیزل مورد بحث قرار داده.

برای دانلود روی تصویر و یا لینک دانلود کلیک کنید.

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

سرعت بخشیدن به احتراق با پیستون های شعاعی

 

سرعت بخشیدن به احتراق(ترجمه سید حسین حسینی) 

در میان مشکلات الودگی و گرم شدن زمین ، حدود 20 درصد الایندگی های دی اکسید کربن به وسایل نقلیه نسبت داده می شود و حدود 90 درصد این مقدار به خودروها نسبت داده می شود. روش های مختلفی برای بهبود بخشیدن بازده حرارتی وجود دارد. بعضی روش ها مانند چرخش و بازخورانی گاز خروجی همراه با احتراق ضعیف و کاهش تلفات مکش اولیه کار می کنند. تاثیرات سرعت بخشیدن به احتراق با بهینه سازی جریان های داخل سیلندر به دو دسته تقسیم می شوند.

·         تقویت احتراق با ترقی دادن جریان غلتشی ، چرخشی و دیگر جریان های داخل سیلندر در تمامی مراحل مکش و تراکم

·         به کار بردن جریان شعاعی رو به مرکز برای تولید جریان اشفته اصلی در مجاورت نقطه مرگ بالا در مرحله تراکم. 

جریان سیال در محفظه ی سیلندر خودرو

 

. برای بالا بردن بازده یک موتور بهینه کردن بازده حرارتی مهم است، که دربالاترین نسبت تراکم ممکن فراهم خواهد شد. اما اگر نسبت تراکم بسیار بالا باشد، ضربه ای خواهیم داشت که باید به هر قیمتی شده از ایجاد ان جلوگیری کرد. یک راه حل برای رفع این مشکل افزایش سرعت احتراق است، که با کاهش وقت لازم برای رخ دادن خودسوزی از ایجاد ان جلوگیری می کند.

برای افزایش سرعت احتراق، اشفتگی مطلوب به میزان زیادی در انتهای مرحله تراکم لازم است.زیرا نتیجه ی ان مخلوط شدن بهتر سوخت و هوا است و همچنین گسترش شعله را ترقی خواهد داد. اگر چه مقدار بسیار زیاد اشفتگی باعث انتقال حرارت بیش از اندازه گازها به دیواره های سیلندر می شود و ممکن است مشکلاتی در انتشار شعله ایجاد کند. راه حل بازده احتراق ، داشتن اشفتگی کافی در محفظه احتراق می باشد. این اشفتگی با طراحی مجراهای ورودی به سیلندر ایجاد می شود. 

 

 

ادامه مطلب ...

گیربکس اتوماتیک پژو 206 AL4

در این پست با ساختار گیربکس اتوماتیک پژو 206 اشنا خواهید شد. در این گیربکس از دو مجموعه خورشیدی استفاده شده .  

 

پژو 206 

شماتیک گیربکس اتوماتیک پژو 206 همراه با مسیر دنده ها   

 

همانطور که مشاهده می کنید این گیربکس سه فیکس کلاچ و دو روتوری کلاج دارد. 

 

پیروز باشید

گیربکس اتوماتیک چگونه کار می کند؟(بخش دوم)

باندها و کلاچ ها:

شیر دستی ، سوپاپ دستی ،سوپاپ تعویض دنده دستی (Manual valve): شیر ماسوره ای در سیلندر پمپ یک جعبه دنده خودکار که راننده از طریق میله بندی ، با دست آن را به کار می اندازد

سوپاپ راه دهنده ، شیر راه دهنده (Shift valve) : در جعبه دنده خودکار ، شیری که امکان تعویض دنده و تغییر نسبت چرخ دنده را فراهم می آورد

سیلندر پمپ گیربکس ، محفظه سوپاپ ،جعبه سوپاپ (Valve body) : قطعه ریخته گری نصب شده در سینی زیر گیربکس که بیشتر شیر های جعبه دنده خودکار هیدرولیکی در آن قرار دارد .

  موقعی که گیربکس را در حالت اوردرایو قرار می دهیم ، بسیاری از قسمت ها باید وصل و قطع شود.  حامل سیاره ای به وسیله کلاچ به پوسته تورک کنورتور وصل می شود . دنده خورشیدی کوچک به وسیله یک کلاچ از توربین جدا می شود ( قطع می شود ) بنابراین آن می تواند خلاص بچرخد ، دنده خورشیدی بزرگ توسط باند نگه داشته می شود ( ثابت ) . بنابراین آن نمی تواند بچرخد. هر بار که دسته دنده را فشار می دهیم یک سری از اتفاقات با درگیر شدن و آزاد شدن کلاچ ها و باندها ی مختلف رخ می دهد .

بیاید نگاهی به باندها داشته باشیم .

باند ها :

در این گیربکس دو باند وجود دارد . باندها در یک گیربکس معمولاً فولادی هستند ، که به دور بخشی از دستگاه چرخ دنده های انتقال توان (دارم کلاچ ) پیچده می شوند ، و به پوسته متصل شده اند . آنها توسط سیلندر های هیدرولیک در داخل گیربکس به کار انداخته می شوند .  

 

 

  

 در شکل بالا ، شما می توانید یکی از باندها را در داخل پوسته گیربکس ببینید . دنده خارج شده اند . میله فلزی ( کار انداز ، تیغه فشاری) به پیستون وصل شده ، که باند ها را کار می اندازد . 

ادامه مطلب ...